Ce faci dacă ți-au dispărut banii de pe card: care este soluția, când nu te ajută banca

de: Andrei Simion
15 07. 2021

Dacă ți-au dipărut bani de pe card, este posibil ca procesul prin care ți-i recuperezi prin intermediul băncii să fie unul anevoios. Iată ce trebuie să faci, când nu te ajută banca.

Băncile spun că victimele fraudelor cu cardul bancar își primesc înapoi toți banii, însă doar în urma unei anchete care să stabilească faptul că nu au fost vinovați de neglijență. De asemenea, instituțiile financiare țin să fie respectată o procedură strictă, în vederea recuperării pagubei.

Ațadar, primul lucru pe care trebuie să-l faci, dacă ești victima unei fraude, este sa contactezi banca, după care trebuie sa te prezinți la o unitate a acesteia și să completezi formularele necesare indicate. Urmează apoi o perioadă de așteptare, care variază de la o instituție la alta și de la un caz la altul, pe parcusul căreia banca și poliția își transmit documente, iar la final se dă verdictul.

Care e procedura recuperării banilor de pe card

Conform Ziare.com, fiecare bancă din România are o anumită procedură pentru despăgubirea clienților în caz de fraudă cu cardul.

Spre exemplu, la Banca Românească, în caz de fraudă, există o anchetă efectuată de poliție, prin care se stabilește făptuitorul, iar clientul își primește banii înapoi, dacă nu se consideră neglijență în utilizarea cardului, conform cu prevederile Regulamentului nr. 6/2006 – BNR, ordonanța de urgență nr. 113/2009.

BRD a precizat că utilizatorul trebuie să completeze un aviz de refuz la plata pentru operațiunile pe care nu le recunoaște. Ulterior, banca face investigațiile necesare stabilirii circumstanțelor în care au fost efectuate acestea.

Băncile recomandă clienților să fie atenți la tentativele de phishing. O bancă sau un operator de telefonie mobilă nu vor solicita niciodată prin email, SMS sau prin accesarea unui link informații confidențiale, legate de conturi bancare, carduri sau coduri PIN.

Băncile despăgubesc integral clienții care au respectat toate obligațiile ce le revin: au utilizat cardul în conformitate cu termenii specificați în Condițiile Generale Bancare și au luat toate măsurile posibile pentru păstrarea în siguranță a elementelor de securitate personalizate ale cardului.